Saturday, January 5, 2013

Tahun 2013...

Bismillahirahmanirrahim...
Yezza...wazzup2...kita dh d tahun 2013 baru nk update blog..hahaha..takpe lar,,,mana ada org pon nk bce blog ni en(tetibe gedik)..huhu...okok..Sekarang aku otw nk masuk 19,,disebabkan result aku yg teruk iaitu hanya mampu mendapat 5a je,aku memilih utk sambung belajar Diploma of Nursing di bumi Usm kubang kerian..huhu..jadi misi la aku akhirnya..
OK...cerita pasal usm kubang kerian atau usmkk ni....not bad kt mata aku...firstly dtg sini memang teruja sangat...jauh dr mak ayah,,konon2 nk belajar berdikari la..tp end up nye hampeh doe,,tiap2 hari aku rasa nk balik rumah...huhu...tp bila dh lma2 kt cni,boleh la,,,best jgak duk kt cni...makin lama makin best ngan roomate yg kedua-duanya berbangsa India...mula2 dulu ak mungkin x biasa ngan diowang tp skrg dh leh buat gila2...cumanya yg aku jeles,diowang ni tekun gla belajar...huh,,,jauh beza dgn ak...hahaha...yg lagi dua orang sama course dgn aku tp diowang x la close sgt ngan aku memandangkan aku ni jenis yg bosan kot,n x cantik cm geng2 diowang yg lain...xpela,ada lagi ramai nk kwn ak..(hopefully)..
Senior kt cni rmai yang baik2 after i Joined usrah,i got many kakak2 that i anggap seperti kakak sndiri...Kak Izah-degree nursing,kak Lia-degree kpp,kak sakinah-diploma nursing,kak sabihah-diploma nursing,kak Malihah-degree medical radiation,kak syuhada-degree nursing,n ramai lagi..ni yg agak rapat ngan aku la..Yang bestnya ukhwah kitowang hebat sgt,,nk berpisah tu mesti ada kata2 smangat...pesan Luqman Al-Hakim:

 Wahai anakku duduklah kamu dengan orang orang yang berilmu dan rapatkanlah lutut-lututmu dengan mereka. Sesungguhnya Allah SWT menghidupkan hati (akal) itu dengan cahaya ilmu, sepertimana dihidupkan bumi dengan air hujan.”

Huhu...betul la kata2 ni sebab bila hati aku resah,sedih,aku mesti gi junpak diowang n share masalah n lastly aku akan balik bilik dgn happy...hehe..ok la...tyme utk study...n lagi 10 hari otw nk balik umah...huhu

No comments:

Post a Comment